Saksbehandling:
Prosessen

Vi i Kravia forstår at det å sende ut purringer, betalingsoppfordringer eller inkassovarsler kan være både ubehagelig og forvirrende. For hva skjer egentlig når du har sendt en sak til Kravia?

Vårt mål er at denne prosessen skal være enkel, oversiktlig og ikke minst bekymringsfri - Både for kreditor og skyldner. Dere har tross alt et kundeforhold som skal fortsette etter at saken er oppgjort!

For å gi et innblikk i hvordan prosessen fungerer, har vi derfor laget et saksbehandlingsløp, som viser nettopp dette. Her er en punktliste som steg for steg viser hvordan vi går frem for å få regningen betalt.


Under er et tenkt eksempel, hvor Kari har sendt ut en faktura som ikke blir betalt. Hun sender derfor saken til kravia. I kalenderen kan du følge sakens gang fra start til slutt, og se hvilke tiltak vi gjør og når disse utføres.

I dette tilfellet havner saken hos Namsmannen.

Jeg vil sende et krav.

Er du allerede kunde, kan du enkelt aktivere en sak fra Kundeweben. Er du usikker på hvordan dette gjøres kan du ta kontakt med oss eller ta en kikk på våre videoer på YouTube.

Ønsker du å bli kunde hos kravia og få satt i gang dine saker? Ja da er det bare å klikke under for å registrere ditt firma.

Bli kunde

Jeg har mottatt et krav.

Svært mange forstår ikke hva inkassoselskapet skriver - hva de egentlig skylder og hva de skal gjøre.

Vi jobber for å gjøre dette så enkelt som mulig for deg. I denne korte artikkelen går vi gjennom hva du bør gjøre dersom du mottar et inkassovarsel.

Les artikkel