Exakt Regnskapsbyrå støtter seg på Tripletex for 40 nye år

- Regnskapet har med tiden gått fra å være noe man "må" forholde seg til en gang iblant, til noe kundene selv ønsker å ta aktivt del i. Dét byr på både spennende utvikling, men og utfordringer, sier autorisert regnskapsfører i Exakt Regnskapsbyrå, Camilla Karlsen.

Av

Redaksjonen

-

18/5/2021

Exakt Regnskapsbyrå er et veletablert regnskapsbyrå i Fredrikstad med en unik og solid forankring i bransjen etter over 40 års fartstid. Med kunder lokalisert i både ut- og innland, er Exakt mest av alt det lokale regnskapskontoret for kunder som har vært med dem i en årrekke. 


- Den gode kundekontakten er helt sentral hos oss. Målet er bestandig å se etter den enkleste løsningen på enhver utfordring, levere gode og riktige resultater, og gjøre alt så transparent og tilgjengelig som mulig. Det er slik vi jobber for at kunden kan fokusere på det de selv er best på; at vi tar oss av regnskapet gjør at de kan slippe en del av kontrollen, sier Camilla.  


Å bevare tillit og nærheten hos sine trofaste kunder, har altså vært avgjørende for Exakt gjennom årenes løp. Etter hvert som systemer har kommet og gått, og med fravær av en inhouse IT-avdeling, har Exakt Regnskapsbyrå vært fri til å “shoppe” systemene som best kan tilpasses og skreddersys kundenes unike behov. For de aller fleste av dem har det systemet vært Tripletex. 

 

Rigger seg for en regnskapsbransje i stadig utvikling 

Flere av Exakts regnskapsførere har vært med på laget siden selskapets oppstart, og sitter på enestående innsikt i, og kunnskap om bransjen. En tydelig utvikling over tid, kan Camilla fortelle, har vært at det stadig har blitt viktigere for dem å fungere mer som rådgivere for kundene, i stedet for typiske "bilagspunchere".


- Det har skjedd enorme endringer i regnskapsbransjen i tiden Exakt har vært i drift. Vi sitter på mye viktig kunnskap i våre ansatte, og den inngående forståelsen for hvordan et regnskap fungerer og bør behandles vil alltid være uhyre aktuelt, men sammen med moderne systemer som Tripletex, kan vi nå kombinere denne unike erfaringen med nytenking og innovasjon, sier Camilla. 


Der kunden for eksempel tidligere ville fått rapporter to måneder etter endt termin, og dermed fått innblikk i regnskapet sitt i retrospekt, operer Exakt med løpende regnskap. Det betyr at kundene sitter med full innsikt i eget regnskap, og når både kunde og regnskapsfører sitter i et delt og skybasert system, får de kontinuerlige oppdateringer i sanntid.


- Denne transparensen gjør at kunden kan følge med på og være mer involvert i sitt eget regnskap. Det gjør at de har bedre kontroll over egen drift, det gir dem større eierskap, og det gjør at de kan stille bedre spørsmål og få mer tilpasset råd og hjelp fortløpende. Så, det betyr også at vi regnskapsførerne må være enda mer , sier Camilla. 



Kombinerer erfaring og nye systemer for utvikling og vekst

Da de ble nødt til å fase ut sitt gamle og utdaterte regnskapssystem, var veien kort over til Tripletex, og Camilla forteller at automatikken, og den intuitive og brukervennlige plattformen, har gitt Exakts ansatte en mye enklere hverdag. 


- Tripletex er mitt arbeidsverktøy: Jeg bruker det til bokføring, fakturering, lønn og avstemminger; alt. Den største fordelen er da den fantastiske automatikken og utallige integrasjonsmuligheter, hvor innfordringsplattformen til Kravia er en av de sentrale, sier Camilla. 


Hun forklarer at innfordring er tidkrevende og en vanskelig prosess, og at det derfor er en enorm fordel at Kravia tar seg av denne biten ved hjelp av helintegrerte løsninger, automasjon og hands-on kundebehandling der det trengs. Kun med noen enkle tastetrykk kan man få alle forfalte fakturaer, med all nødvendig informasjon, direkte i Tripletex, og derfra er det bare å huke av og starte innfordring, så tar Kravia prosessen videre. 


- Vi husker at mye var langt tyngre før; mye ble fortsatt gjort på papir. Nå får vi alle bilag elektronisk, alt går mer eller mindre av seg selv, og da flyter også alt mye bedre. At tiden nå ikke spises opp av tunge og manuelle prosesser, som innfordring ofte bestod av, gjør at vi kan være enda mer personlig til stede for kundene. Vi kan regnskap, Kravia kan innfordring. 


Gjennom Exakts førti år i bransjen, har systemene og prosessene endret seg voldsomt, men ved å kombinere unik kompetanse med evnen å stadig holde seg på tå hev og følge endringene, har Exakt skapt nye hverdager både for seg selv og kundene sine. 


- Derfor vil Exakt Regnskapsbyrå fortsatt fokusere på læring og å følge utviklingen, slik at vi kan gi best mulig rådgivning og sikre videre vekst og lønnsomhet for kundene våre - også de neste førti årene, avslutter Camilla.


Aktuelt

Vil du vite mer?
Chat med oss, send oss en e-post eller ring.