Derfor valgte Flytsona Kravia

Flytsona AS er et autorisert regnskapsbyrå i Ålesund som jobber med regnskap, digitalisering, ledelse og nyetableringer. Nå har de inngått avtale med Kravia om inkassoløsninger.

Av

Redaksjonen

-

24/8/2021

- Kravia har en integreringsløsning mot poweroffice. Det gjør jobben vår enklere, og det er enklere for kundene å følge med på hvordan det går med sakene. Integreringen var utgangspunktet for avtalen, men vi har blitt veldig fan av Kravia av flere årsaker! forteller styreleder Linda Hatmosøy.

- Å jobbe med Kravia føles veldig personlig. Det er lett å komme i kontakt med dem som jobber der, og de har en mer personlig måte å kontakte skyldnerne på enn det mange av de store inkassoselskapene har, sier hun.


Pengene kommer hurtigere inn

Flytsona har en imponerende referanseliste fra store selskaper på kundelisten. Men Linda påpeker at mindre bedrifter er like viktig, og at også de mindre bedriftene er meget godt fornøyde med Kravia. 

- Det er kanskje de minste og grûnderbedriftene som er mest avhengig av at fakturaer blir betalt i tide, sier hun.

- Vår erfaring er at skyldnerne betaler fortere når de får purring fra Kravia. Det er nok fordi Kravia har en annen tone i henvendelsene enn det mange av de store som sender på automatikk har. Dessuten fungerer det tekniske kjempebra, alt er integrert med Poweroffice så vi slipper egen innlogging, veldig praktisk, forteller Linda.

Startet opp under pandemien

Flytsona er et spennende selskap som ble etablert av erfarne fagfolk i 2020. De var ikke redde for å starte opp midt i en pandemi.

- I tillegg til meg var det Anita Baade Tryggestad og Bjørn Eilertsen som etablerte Flytsona. Bjørn er seriegründer og startet opp et meget vellykket selskap under finanskrisen for noen år tilbake, og hadde altså god erfaring med etablering i urolige tider, forteller Linda.

Dessuten hadde trioen et stort kontaktnett, gode leveranser fra tidligere jobber og ikke minst en spennende forretningsmodell.

- Å skaffe kunder går ganske greit! Vi prøver å være en regnskapsfører som ikke bare hjelper med regnskapet, men vi blir mer som en støttepartner som hjelper med alt fra gode råd til forretningsutvikling og ekspansjon. Vi er dessuten opptatt av å koble våre kunder med hverandre. Både for å skape nettverk, men også for å få utveksling av tjenester. Det har fungert veldig fint.


De store og de små

Med eget selskap fremdeles i gründerfasen, har ekspertene i Flytsona stor forståelse for de behovene små selskaper har, og de legger seg i selen for å gi mindre bedrifter så god hjelp som mulig.

Samtidig er kompetansen og erfaringen nyttig for store konsern, og ett av tjenestetilbudene er at en av Flytsonas fagfolk kan gå inn i stillinger hos kundene i hektiske perioder eller i perioder med sykdom. Styreoppdrag er også et tilbud fra Ålesundselskapet.

Noen av referansene fra Flytsonas «management for hire» er Group Controller for Havyard, regnskapssjef for forsikringsselskapet Møretrygd og styreleder for ProAktiv Eiendomsmegling i Ålesund.

- Det er klart at det er morsomt for oss med slik variasjon! Vi skaper oss en spennende arbeidshverdag og hjelper kundene våre med det vi er gode på.


Digitaliserer andre byråer og bedrifter

Det tredje forretningsområdet er digitalisering. Flytsona har bred erfaring i å hjelpe bedrifter med å digitalisere seg - ikke bare med å få regnskapet i skyen, men også med integrasjoner som kan gjøre deres jobbhverdag lettere og mer fleksibel.

I tillegg til å bistå egne kunder, hjelper Linda Hatmosøy og kollegene gjerne bedrifter som har regnskapsfører i eget hus.

- Vi bistår i valg og oppsett av nytt regnskapsprogram hos kunder, samt gjennomfører opplæring av deres ansatte. Modernisering av organisasjon, prosesser og teknologi er også tjenester som Flytsona leverer, avslutter styrelederen.

Slik sett passer Kravias innovative og brukervennlige løsninger meget godt inn i Flytsonas tjenestetilbud!


Klikk her for å komme i gang med Kravia

Aktuelt

Vil du vite mer?
Chat med oss, send oss en e-post eller ring.