I Kravia er vi løsningsorientert

Når renten stiger og stadig flere tar opp forbrukslån har normalt inkassobransjen gode tider. Men inkasso kan være krevende, det handler tross alt om mennesker i en krevende situasjon.

I Kravia er vi opptatt av gode løsninger for alle

I Kravia handler det alltid om mennesker. I alle ledd. Fra leverandøren som gir kreditt, de som skylder penger, og til de ansatte rådgiverne. Den menneskelige faktoren er avgjørende, og det er mange hensyn å ta.

Vi er opptatt av å finne den rette balansen mellom alle ledd i prosessen. Og vi håper at vi kan gi trygghet og kompetanse til både kundene og de som skylder penger. Vi er et inkassobyrå, og er en del av Kravia-gruppen. Vi leverer fordrings- og inkassotjenester til et bredt utvalg av bedrifter og offentlige virksomheter.

Vi har som filosofi at det viktigste er å kommunisere og komme under huden på kunden, og erfarer at det som oftest er brukeren som avgjør om et system fungerer eller ikke.

Vårt fokus er å utvikle gode brukervennlige løsninger som spiller på lag med de som benytter disse. Det viktigste er tross alt at de ulike verktøyene fungerer optimalt.

Forståelse er viktigst

Personlig og menneskelig forståelse er viktigst når vi skal rekruttere. Vi legger derfor mer vekt på personlig egnethet enn formell utdannelse når vi ansetter nye medarbeidere.

Vi har med svært sensitive situasjoner å gjøre og ønsker ikke å drive “samlebåndsinkasso”. De som skylder penger har som regel en legitim årsak, og da er det viktig at vi som jobber her har en jordnær og menneskelig holdning.

I Kravia har vi valgt å begrense antall saker per rådgiver, nettopp for å styrke det menneskelige engasjementet og gi mer tid til hver sak. Vi mener det er mest lønnsomt i det lange løp, og satser på en sunn og jevn vekst i tiden fremover.